Meny
  Forsiden
  HOF 2016
  Nyheter
Tikamper
  Deltagerinfo
  Statistikk
  Lover
  Historien
  Arrangørsiden
   
  Spill hos Betsafe
  Champions
  Bilder
  Øvelsene
  Moroside
  Livescore/tips
  Linker
   facebook
  Gjestebok
 
I FOKUS
     

Tidligere tikamper
 
 
I MUSIKK
 

  TIKAMP-LÅTA
 Den offisielle
 tikamp-låta.
 Klikk på bildet
 
for å høre

 
 
TIKAMPEN XXVII
 

Trysil 2016

  Trysil, nærmere bestemt Ryskdalen, står igjen for tur som åsted for tikampen. Kennetho er sjef, organisator, klargjører, arrangør, grillmester, løypetråkker, vertskap og selvfølgelig favoritt til å vinne hele dritten.
Vi gleder oss som vanlig til lekene som denne gang går av stabelen 31.mars til 3.april 2016

Det vil på denne siden bli lagt ut nyheter, info, rank og annet som er nyttig for ti-kjemperne og deres mange fans (Kjerring og unger..)

Årets deltagere er som følger:
Kennetho (Røkla)
Stisse (Norge)
Kimbo (Norge)
Espeno (Røkla)
Frodotò (Røkla)
Frodo (Norge)


05.04 Stisse mester
Stisse tok sitt syvende gull og satte endelig en stopper for Kennethos voldsomme vinnerrekke. Hjemmefavoritten sikret i det minste sølv, mens Frodo måtte nøye seg med bronse. Referat her


13.03 Offisiell rank
Her er rangeringen av tikampen på Trysil.
Les mer her



11.03 Her er revidert tidskjema

Torsdag 31.mars
1600 Bowling
1900 Pølser
1915 Offisiell åpning og skåling med Trysil-2016 øl. Offisiell trekning av startrekkefølge for alle øvelsene. Gjennomgang av alle øvelser, regler og bonuspoeng.
2000 Bordhockey
2200 Lagkamp hockey
2230 Poker

Fredag 1.april
1000 Frokost
1100 Robinson
1200 Skiskyting
1400 Grilling m/Irish Coffee
1500 Volleyball
1600 Skyting m/Irish Coffee
1800 Blow out
2000 Middag
2130 Poker

Lørdag 2.april
1000 Frokost
1100 Øyemål
1200 Boulle m/irish Coffee (Enkel serie)
1400 Mat
1500 Konebæring
1600 Tippekamp
1830 Dart (m/Liverpool - Tottenham)
2000 Kyrrong/Fussball
2100 Middag m/premieutdeling, taler osv
Poker



07.03 Øvelsesreglement
Tikampen næremer seg med stormskritt. Kennetho har nå fått på plass reglene for de ulike øvelsene. Disse er som følger:

BOWLING
God gammeldags bowling som vanlig. Ingen nye elementer her. 2 runder kvalik. 3 beste til finale, 3 dårligste til B-finale. Dårligst plassering i kvalik starter i finalene. Viktigst av alt, det er lov å drikke øl på banen!! Ved poenglikhet gjelder besteenkeltserie.

BONUSPOENG: Flest like runder etter hverandre. F.eks 9 tre ganger etter hverandre. Ved like mange runder teller høyest poeng. Dvs at 9 tre ganger på rad er bedre enn 7 tre ganger på rad. Osv, osv. Fortsatt likt, poenget utgår.

DART
Around the clock som kvalik og Mikke Mus i begge finaler. 3 første i kvalik til A-finale og resten til B-finale. Best plassering i kvalik starter i respektive finaler. Her er det ikke noe bonus-tull ved dobbel eller trippel treff. Bare orntli' Dart!

BONUSPOENG: Egen runde, 101 med dobbel utgang

BOULLE
Boulle blir mest sannsynlig spilt på hardt snøføre. (er som regel kaldt på denne tida..) Det spilles enkel serie med avsluttende finaler. Det vil bli spilt på oppmerkede baner etter Det Svenske boulleforbundet regler for banestørrelse. Banene vil noe mellom 3x12m og 4x15m. Kuler som går utenfor dette er ute av spillet. Ved poenglikhet gjelder innbyrdes før "målforskjell". Deretter ett kast nærmest grisen.

BONUSPOENG: Alle på linje kaster 6 kuler hver. Alle kaster en og en kule likt. Flest kuler mellom to streker vinner. Hvis flere ender likt, spilles det sudden death.

ISHOCKEYSPILL
Det vil denne gang bli spilt på splitter nye hockeyspill! (som vi har brukt noen ganger allerede, men det er god glid) Det spilles dobbel serie á kamper på 1x5 minutter. Deretter A-, B-, og C-finaler som vanlig. Finalene spilles 1x5 minutter. Ved poenglikhet gjelder innbyrdes før målforskjell så flest scorede mål. Deretter omkamp med sudden death.

Bonuspoeng: Sudden-turnering, alle mot alle én gang. Ved poenglikhet, gjelder totalt kortest tid brukt. Viktig at det taes tid i alle kamper!!

SKYTING
Kvalik hvor det skytes dobbel serie med pistol og dobbel med gevær. Pistol skytes det ett magasin i hver runde, mens gevær skytes 5 skudd. Fire runder med skyting pr utøver. De tre beste etter to runder til finale, de tre dårligste til taperfinale .Best plasserte utøver bestemmer om han vil starte eller avslutte i finalerunden. Ved poenglikhet gjelder beste enkeltserie.

BONUSPOENG: Egen runde med gevær. 6 ølbokser skal skytes ned på tid, men man har kun 8 skudd. Vinner er den som skyter ned raskest. Her er det viktig med god ladeteknikk!! Kan bli omskyting, men da økes avstanden.

Blow-Out
Alle deltagere vil starte med et brennende stearinlys i sin hånd I enden av hinderløypa, som vil inkluderer balansering, kryping og hopping, venter 3 utente stearinlys. Deltagerer skal frakte flammen fra A til Å og tenne ett lys pr. gjennomførte løype". Hvis lyset slukkes vil det være ett eller to steder i løypa hvor man kan gå tilbake for å tenne på nytt og fortsette derfra. Man trenger da ikke gå helt tilbake til start. Grundig gjennomgang av løypa vil bli gjort før start.

SKISKYTING
Satser på like bra vær og like mye publikum som sist! Det blir tre runder langrenn og to skytinger. En liggende og en stående. 5 blinker på hver skyting. Små ølbokser på liggende og store på stående. Ingen ekstraskudd, men et tillegg på 5 sek pr bom. Altså: langrenn-liggende-langrenn-stående-langrenn til mål. Alle bruker samme ski. Sko kan man ha med egne. Jeg stiller med ski og staver. KUN staking er tillat. Før start kan deltakerne velge om de vil styrte en øl (0,33 flaske)for å få 30 sek fratrekk. Lagkamerater skal hjelpe hverandre med lading. Den som går skal ikke lade geværet selv. Skulle det ende likt likt på tid, blir det omløp. Staking, stående, staking, mål. Men det må lades selv.

Kyrrong
Alle mot alle én gang, så finaler. Hver spiller har to sider av brettet som de kan spille fra. Svart brikke skal ligge PÅ streken når man skal slå. Fem brikker av hver farge legges på midtsirkelen, og førstemann til å få ned alle sin vinner. Innbyrdes teller ved poenglikhet. Er det flere som har samme poeng, og det ikke kan skilles på innbyrdes, teller målforskjell totalt mellom de som er likt. Fortsatt likt?. Styrt en øl!

Robinson
Alle får utdelt en viss mengde ved, papir, tennposer og en kjele. Fyr opp bålet og begynn med snøsmelting. Den som først har smeltet 1 liter vann vinner. kunkurrerer 3 stykker av gangen. Man kan få utdelt flere tennposer mot et tillegg i tid på 15 sek. Blir det likt på tid, skal det styrtes én øl fortest.

Øyemål
Her blir det seks elementer (kanskje 12, må se an tida) som alle rangeres fra 7-1 poeng og summeres til slutt. Sannsynlige elementer: lengde, vekt, areal, antall, volum. Alle får velge noe ifbm hvert sitt element. For å unngå beskyldninger om at arrangøren har målt opp alt som er på hytta på forhånd, kan jeg kun velge noe med vekt, antall osv. Ved poenglikhet, gjelder det vanlig Tikamp-rangering: flest seiere, 2.plasser, 3.plasser osv.

LAGKONKURRANSE: Konebæring
Klassisk finsk(?) øvelse som denne gang istedenfor dame over skulder'n, utføres med én og én lagkamerat i trillebår. Alle utøverne skal transportere begge sine lagkamerater fra en strek til en annen. Lagene kjører annenhver gang. Altså: løpe hente lagkamerat, kjøre han tilbake, løpe hente ny og kjøre han tilbake.

LAGKONKURRANSE: Volleyball
Klassisk lagøvelse som de fleste gleder seg stort til. Denne gang blir det garantert tidenes tøffeste volleyballkamp, i dyp løssnø i Trysilskogene. Utgangspunktet er best av tre sett, men kan økes til fem hvis det er flertall for dette. Det avgjøres FØR start, og med hensyn til tid, temperatur, vær osv.

LAGKONKURRANSE: Bordhockey
Tre spillere på hvert lag samtidig. Spilles 3X5 minutter. Lagene bestemmer selv hvilken rekkefølge de vil spille hvor, men alle skal innom alle plasser.


20.01 Velkommen til tikamp
Her følger info fra Kennetho om øvelser m.m:

FORELØPIG TIDSSKJEMA

Torsdag
31.mars
1600 Bowling
1900 Pølser
1915 Offisiell åpning og skåling med Trysil-2016 øl. Offisiell trekning av startrekkefølge for alle øvelsene. Gjennomgang av alle øvelser, regler og bonuspoeng.
2000 Dart
2200 Lagkamp hockey
2230 Poker

Fredag 1.april
1000 Frokost
1100 Robinson
1200 Skiskyting
1400 Grilling m/Irish Coffee
1500 Volleyball
1600 Skyting m/Irish Coffee
1800 Ishockey
2000 Middag
2130 Poker

Lørdag 2.april
1000 Frokost
1100 Øyemål
1200 Boulle
1400 Mat
1500 Konebæring
1600 Liverpool-Tottenham
1830 Blow out
2000 Kyrrong/Fussball
2100 Middag m/premieutdeling, taler osv
2200 Poker


ØVELSESREGLEMENT TRYSIL 2016

BOWLING
God gammeldags bowling som vanlig. Ingen nye elementer her. 2 runder kvalik. 3 beste til finale, 3 dårligste til B-finale. Dårligst plassering i kvalik starter i finalene. Viktigst av alt, det er lov å drikke øl på banen!!

BONUSPOENG: Flest like runder etter hverandre. F.eks 9 tre ganger etterhverandre. Ved like mange runder teller høyst poeng. Dvs at 9 tre ganger på rad er bedre enn 7 tre ganger på rad. Osv, osv. Fortsatt likt, poenget utgår.

DART
Around the clock som kvalik og Mikke Mus i begge finaler. 3 første i kvalik til A-finale og resten til B-finale. Best palssering i kvalik starter i respektive finaler. Her er det ikke noe bonus-tull ved dobbel eller trippel treff. Bare orntli' Dart!

BONUSPOENG:Egen runde, 101 med dobbel utgang

BOULLE
Boulle blir mest sannsynlig spilt på hardt snøføre. (er som regel kaldt på denne tida..) Det spilles enkel serie med avsluttende finaler. Det vil bli spilt på oppmerkede baner etter Det Svenske boulleforbundet regler for banestørrelse. Banene vil noe mellom 3x12m og 4x15m. Kuler som går utenfor dette er ute av spillet.

BONUSPOENG:Alle på linje kaster 6 kuler hver. Alle kaster en og en kule likt. Flest kuler mellom to streker vinner.

ISHOCKEYSPILL
Det vil denne gang bli spilt på splitter nye hockeyspill! Det spilles dobbel serie á kamper på 2x2 minutter. Deretter A-, B-, og C-finaler som vanlig. Finalene spilles 2x3 minutter.

Bonuspoeng: Sudden-turnering, alle mot alle én gang. Ved poenglikhet, gjelder totalt kortest tid brukt.

SKYTING
Kvalik hvor det skytes dobbel serie med pistol og dobbel med gevær. Pistol skytes det ett magasin i hver runde, mens gevær skytes 5 skudd. Fire runder med skyting pr utøver. De tre beste etter to runder til finale, de tre dårligste til taperfinale .Best plasserte utøver bestemmer om han vil starte eller avslutte i finalerunden.

BONUSPOENG: Egen runde med gevær. 6 ølbokser skal skytes ned på tid, men man har kun 8 skudd. Vinner er den som skyter ned raskest. Kan bli omskyting, men da økes avstanden.

Blow-Out
Alle deltagere vil starte med et brennende stearinlys i sin hånd I enden av hinderløypa, som vil inkluderer balansering, kryping og hopping, venter 3 utente stearinlys. Deltagerer skal frakte flammen fra A til Å og tenne ett lys pr. gjennomførte løpye"

SKISKYTING
Satser på like bra vær og like mye publikum som sist! Det blir tre runder langrenn og to skytinger. En liggende og en stående. 4 blinker på hver skyting. Små ølbokser på liggende og store på stående. Ingen ekstraskudd, men et tillegg på 5 sek pr bom. Altså: langrenn-liggende-langrenn-stående-langrenn til mål. Alle bruker samme ski. Sko kan man ha med egne. Jeg stiller med ski og staver. Smøring etter føre. Før start kan deltakerne velge om de vil styrte en øl (0,33 flaske)for å få 30 sek fratrekk.

Kyrrong
Alle mot alle én gang, så finaler. Hver spiller har to sider av brettet som de kan spille fra. Svart brikke skal ligge PÅ streken når man skal slå. Fem brikker av hver farge legges på midtsirkelen, og førstemann til å få ned alle sin vinner. "Målforskjell" teller ved poenglikhet.

Robinson
Alle får utdelt en viss mengde ved, papir, tennposer og en kjele. Fyr opp bålet og begynn med snøsmelting. Den som først har smeltet 1 liter vann vinner. konkurrerer 3 stykker av gangen. Man kan få utdelt flere tennposer mot et tillegg i tid på 15 sek

Øyemål
Her blir det seks elementer (kanskje 12, må se an tida) som alle rangeres fra 7-1 poeng og summeres tilslutt. Sannsynlige elementer: lengde, vekt, areal, antall, volum. Alle får velge noe ifbm hvert sitt element. For å unngå beskyldninger om at arrangøren har målt opp alt som er på hytta på forhånd, kan jeg kun velge noe med vekt, antall osv
Sannsynlige elementer: lengde, vekt, areal, antall, volum. Alle får velge noe ifbm hvert sitt element.
For å unngå beskyldninger om at arrangøren har målt opp alt som er på hytta på forhånd,

LAGKONKURRANSE: Konebæring

Klassisk finsk(?) øvelse som denne gang istedenfor dame over skulder'n, utføres med én og én lagkamerat i trillebår. Alle utøverne skal transportere begge sine lagkamerater fra en strek til en annen. Lagene kjører annenhver gang. Altså: løpe hente lagkamerat, kjøre han tilbake, løpe hente ny og kjøre han tilbake.

LAGKONKURRANSE: Volleyball

Klassisk lagøvelse som de fleste gleder seg stort til. Denne gang blir det garantert tidenes tøffeste volleyballkamp, i dyp løssnø i Trysilskogene. Utgangspunktet er best av tre sett, men kan økes til fem hvis det er flertall for dette. Det avgjøres FØR start, og med hensyn til tid, temperatur, vær osv.

LAGKONKURRANSE: Bordhockey

Tre spillere på hvert lag samtidig. Spilles 3X4 minutter. Lagene bestemmer selv hvilken rekkefølge de vil spille hvor, men alle skal innom alle plasser.



 


 

 

Copyright (c) 2016 tikamp.com. All rights reserved. - Livescore.in - Mail: post@tikamp.com
Antall besøk:   ► Det er